Sayfa 4 Toplam 4 Sayfadan BirinciBirinci ... 234
Toplam 39 adet sonuctan sayfa basi 31 ile 39 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Armuzlarindan Su Alan Tekneye Ne Yapabiliriz?

  1. #31
    Yönetim Üyesi Şener Ergunsü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Sivrice ( Çanakkale)
    Mesajlar
    1.870

    Standart

    Alıntı Salih Reis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şener albayım vermiş olduğunuz bilgiler ve güzel palmaşımınız için teşekkürü borç bilirim.








    Onurcum Allah sana uzun ömür versin...


    balığa çıkacak arkadaşlar lütfen kahvaltı ettikten sonra tekneyi bininiz,
    Sağolasın reisim
    Uzakyol kaptanı Sivrice/Çanakkale
    18.8.1946 B Rh +

  2. #32
    Yönetim Üyesi Şener Ergunsü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Sivrice ( Çanakkale)
    Mesajlar
    1.870

    Standart

    Ağaç teknelerin bakımları.

    Sevgili arkadaşlar ağaç teknelerimizin bakımlarını kendimiz yapabileceğimiz gibi eğer vaktimiz kısıtlıysa işin ehli birisine de yaptırabiliriz.Bu maksatla ne yapılacağını iyi bildiğimiz takdirde.Hem zamandan hende keseden tasarruf yapmış oluruz.Şayet teknemizin bakımını başkasına yaptıracak olursak ne yapması gerektiğini de bilirsek ona göre istekte bulunabiliriz.teknelerimizin iki türlü bakımı vardır
    1.Kısmi Bakım(Yoklama macunu ile yapılan bakım)
    2.Tam Bakım (Boyaları pürmüzle yakarak yapılan bakım)

    Teknelerimizi kışın karaya çektiğimizde,altında sakal tutmuşsa (Yosun tutmuşsa) tahtadan bir ispatula yardımı ile teknemizin altı kurumadan hemen sakallar kazınmalı arkadan hortum yardımı ile tazzikli su ile su tutulduktan sunra derince bir kovaya çamaşır suyu ile su karıştırılarak naylon fırça ile teknemizin karinası (Suya batan ve yosun tutan kısımları)güzelce silinir .Teknemizin Lavra deliği açılarak bol su ile yıkanır ve içindeki kumlu pis sintinede birikmiş kirlerden arındırıldıktan sonra ters çevrilerek kurutulmaya bırakılır.Burada dikkat edilmesi gereken husus teknenin ters çevrilmeden evvel iskarmozlarının çıkarılması gereklidir ayrıca teknemizin dolapları tamamen boşaltılmalıdır.

    Devam edecek
    Uzakyol kaptanı Sivrice/Çanakkale
    18.8.1946 B Rh +

  3. #33
    Yönetim Üyesi Şener Ergunsü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Sivrice ( Çanakkale)
    Mesajlar
    1.870

    Standart

    Teknemizin kısmi Bakımı;

    Şayet teknemizin boya ve macunu iyi durumdaysa kısmi bakım yapmak yeterli olur ,teknemizin hafif armuz alan kısımları ispatula ile kazındıktan sonra zımpara ile hafif temizliği yapılır daha sonra tahta sülyeni sürülür.sürülen sülyen kuruduktan sonra ya osmanlı macunu veya meges ile kapatılır.Kuruduktan sonra tekrar zımpara çekilir ve boyası atılır.Bu tip bakım daha az masraflı olup,hemen hemen her mevsim kuru havalarda yapılabilir.

    Teknenin Altına zehirli boya atılırken dikkat edilecek hususlar:

    Teknemizi karaya çeker çekmez karinasındaki sakalları(Yosunları) ve kabuklu canlıları tahta bir ispatula ile kazıyıp bol tatlı suyla yıkayıp daha sonrada bir fırca ile sodalısu(Çamaşır suyu) ile iyice temizlemiştik.
    Temizlediğimiz karinaya artık zehirli boya atma zamanımız geldiyse yani teknemizin iç kısmı ile dış sathını boyayıp vernik icap eden yerlere de vernik sürdükten sonra son olarak zehirlisini atmamız gerekmektedir ,Bunun için çeşitli renkte ve markada zehirli boya bulabilirsiniz.Diyo ve Morovio en revançta olanlarıdır.boyanın rengine göre de fiyat farkı olduğu unutulmamalıdır.Zehirlinin yanısıra aynı markadan bir kutuda zehirli astarı almak uygun olur.Burada dikkat edilecek bir diğer husus da Zehirli boyayı inceltmek için tiner kullanılmamasıdır.Mümkün mertebe zehirli çok iyi karıştırıldıktan sonra bir merdane rulo fırça ile atılmalıdır .şayet ille de biraz inceltmek isterseniz mutlaka aynı marka boyanın zehirli incelticisini almalısınız.aksi takdirde selülozik veya sentetik tinerle inceltmeye kalkarsanız zehirli boyayı bozarsınız.Bunlar çoğunuzun bildiği hususlar olabilir .hatırlatmamın sebebi ilk defa kendi teknesinin bakınına yapacaklar içindir.Önemli olan bir diğer husus da zehirli boyanın etiketinde sürüldükten kaç saat sonra denize indirilmesidir .Şayet zehirli atıldıktan sonra birkaçgün tekne denize indirilmezse atılan zehirlinin hiç faydası olmaz bu yüzden sürüldükten azami kaç saat sonra denize atmanız gerektiğini önceden mutlaka bilin ki tekneyi denize atma planınızı ona göre ayarlayın

    Devam edecek
    Konu Şener Ergunsü tarafından (20-09-2008 Saat 01:31 PM ) değiştirilmiştir.
    Uzakyol kaptanı Sivrice/Çanakkale
    18.8.1946 B Rh +

  4. #34
    Kıdemli Üye BAYTAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    331

    Standart

    Sayın Albayım, pek yeri gibi görünmüyor ama, bir soru için başlık açmak istemedim.

    Fiber bir tekne aldım. Ancak boyası kötü ve karinası tamir edilmeli. Polyester işleri pek sorun değil de, boya konusuna aklım takılıyor. Şu an epoksi atmayı düşünüyorum. Çünkü mekanik özellikler olarak çok dayanıklı. Ancak güneşle arasının iyi olmadığını biliyorum.

    Marka olarak da Moravia ve Kubilay var. Kubilay DYO'dan ayrılan mühendislerin markasıymış, fiyatı da %40 kadar daha ucuz.

    Siz ne dersiniz, ne kullanmalıyım? Epoksi önerirseniz, zemin hazırlığında epoksi astar kullanmama gerek var mı?

    Zehirli atmayı düşünmüyorum, tekne denizde beklemeyecek, avdan sonra kıyıya çekilip ters çevrilecek. (Sürtünmeye karşı dayanıklılığı da özellikle bu yüzden istiyorum zaten.)

    Saygılar..

    Sevgili kardeşim Ruhan anladığım kadarıyla fiber tekneni denizde bırakmayıp romörkle çekip sahilde karada bırakacaksın o halde Epoksi boya at ve teknenin üzerine arabalara taktığımız bir kılf uydur hem toz topraktan arındırır hemde güneşten muhafaza etmiş olursun .Sevgilerimle
    Not: Diyo 'dan ayrılan mühendislerin boyasını dene zira piyasaya tutunmak için ucuz satıyorlar aslında güzel boya.
    Konu Şener Ergunsü tarafından (21-09-2008 Saat 02:59 PM ) değiştirilmiştir.
    Ruhan DÖNMEZ
    1964
    İzmir
    A(+)

  5. #35
    Yönetim Üyesi Şener Ergunsü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Sivrice ( Çanakkale)
    Mesajlar
    1.870

    Standart

    Sevgili Kardeşim Ruhan senin yazının sonunda tavsiyelerimi yazdım ancak ilave edeceğim birkaç husus daha var.epoksi astarı atmanı tavsiye ederin zira boya atılacak satıh iyice yağ ve kirden arındırıldıktan sonra astar atarsan atılacak olan epoksi boya daha uzun ömürlü ve de sağlam olur dökülmez.Teknenin üzerine ötteceğin örtüyü ihmal etme.bir romork elde edebilirsen çok rahat edersin.çünkü elle tekneni kum veya toprak zemin üzerinde çekersen teknen çizilir sonuça

    1.Surati azalır
    2.çatlaklar oluşturur ve fiber kanseri dediğimiz olay meydana gelir.teknen zarar görür
    3.Karina boyası kazınır boyanın koruyucu etkisi yok olur.

    Sevgilerimle
    Uzakyol kaptanı Sivrice/Çanakkale
    18.8.1946 B Rh +

  6. #36
    Kıdemli Üye BAYTAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    331

    Standart

    Çok teşekkür ederim üstad. İlk aşamada römork edinmem zor, kum, çakıl üzerinde kıyıya çekilecek mecburen.

    Tekne karinası ek elyafla güçlendirilecek. Revizyon işlemleri tamamlandığında bir başlık altında paylaşacağım zaten.

    Tekrar teşekkürler..
    Ruhan DÖNMEZ
    1964
    İzmir
    A(+)

  7. #37
    Yönetim Üyesi orca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Bulunduğu yer
    izmir
    Mesajlar
    1.314

    Standart

    ruhan hocam,

    sener albayim konuyu elbette en saglikli acidan degerlendiriyoe ancak tartismak istedigim bir nokta var.

    ben de emektari (polyester) senelerce kumda cakilda suruyerek denize atip cektigim icin emin olarak konusuyorum.

    epoksiye vereceginiz paraya yazik olur. gerci bahsettiginiz marka epoksi boya ile selulozik yagli boya arasindaki fiyat farki ne kadar bilmiyorum. fiyatlari karsilikli degerlendirin, karar verin ancak eger benim karsilastirma yaptigim zamanlardaki kadar fark varsa epoksi boya bu tarz muamele gorecek bir tekne icin biraz luks kacar. cunku epoksi boya bile bu tarz surtunmelere karsi o kadar mukavim degildir.

    epoksi astar + epoksi boya biraz pahali bir muamele. onun yerine selulozik, ama illa ki selulozik, kesinlikle sentetik degil, yagli boya kullanmanizi tavsiye ederim. imkaniniz varsa tabanca ile atin boyayi.

    karina icin ise:

    ek elyaf da yetersiz kalacaktir. karinanin uzerine boydan boya en az 5-6 cm kalinliginda kaliteli agac malzeme gecerek guclendirmeniz bence faydali olur. karina icin inanilmaz koruyucu. bunun bir faydasi da, ilk etkilenecek kisim burasi olacagi icin ileride karina degil, sadece bu agac parcayi degistirerek ciddi bir kazanc elde edersiniz.

    karina+ustune boydan boya agac+uzerini polyester ile kapladiktan sonra ise 1mm kalinliginda pirinc lama ya da galvaniz sac serit ya da paslanmaz sac seriti kesinlikle ve kesinlikle ihmal etmeyin. kum ve cakilda suruyerek atip cekeceginiz icin sizin icin cankurtarici olacaktir.
    T. Onur OVALI
    1973 / IZMIR
    A(+)

  8. #38
    Kıdemli Üye BAYTAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    331

    Standart

    Alıntı orca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ruhan hocam,

    sener albayim konuyu elbette en saglikli acidan degerlendiriyoe ancak tartismak istedigim bir nokta var.

    ben de emektari (polyester) senelerce kumda cakilda suruyerek denize atip cektigim icin emin olarak konusuyorum.

    epoksiye vereceginiz paraya yazik olur. gerci bahsettiginiz marka epoksi boya ile selulozik yagli boya arasindaki fiyat farki ne kadar bilmiyorum. fiyatlari karsilikli degerlendirin, karar verin ancak eger benim karsilastirma yaptigim zamanlardaki kadar fark varsa epoksi boya bu tarz muamele gorecek bir tekne icin biraz luks kacar. cunku epoksi boya bile bu tarz surtunmelere karsi o kadar mukavim degildir.

    epoksi astar + epoksi boya biraz pahali bir muamele. onun yerine selulozik, ama illa ki selulozik, kesinlikle sentetik degil, yagli boya kullanmanizi tavsiye ederim. imkaniniz varsa tabanca ile atin boyayi.

    karina icin ise:

    ek elyaf da yetersiz kalacaktir. karinanin uzerine boydan boya en az 5-6 cm kalinliginda kaliteli agac malzeme gecerek guclendirmeniz bence faydali olur. karina icin inanilmaz koruyucu. bunun bir faydasi da, ilk etkilenecek kisim burasi olacagi icin ileride karina degil, sadece bu agac parcayi degistirerek ciddi bir kazanc elde edersiniz.

    karina+ustune boydan boya agac+uzerini polyester ile kapladiktan sonra ise 1mm kalinliginda pirinc lama ya da galvaniz sac serit ya da paslanmaz sac seriti kesinlikle ve kesinlikle ihmal etmeyin. kum ve cakilda suruyerek atip cekeceginiz icin sizin icin cankurtarici olacaktir.
    Onur dostum, bir fiber tekneden sözediyoruz. Ağaç kaplama konusunda emin misin? Sonuçta karina şekli nedeniyle bu olanaksız, fotoları yayınladığımda göreceksin. Diğer yandan ahşapla polyester asla uyum sağlamaz. Ahşap teknesini korumak için polyester kaplatanlar, teknenin ömrünü daha da kısaltırlar. Ahşap için ideal olan epoksidir. Polyester ahşaba işlemez, ayrılır. Ahşapla arasındaki bu ince aralıkta biriken su bakteri yatağı haline gelir ve ahşabı çürütür. Artık müdahale olanağı da yoktur!

    Epoksi işyerlerinde zemin kaplaması olarak başarıyla kullanılmakta. Sürtünmeye mukavemeti çok üstün. Fiyatına gelince: 4-5 yıl önce 1 kg yapıştırıcı ve vernik olarak kullanılabilecek epoksiyi 70 milyona almıştım. Sözettiğim boyanın 4.5 kg'ı 40 YTL! İnanılmaz ucuz geldi bana. Miktar olarak da istediğim kalınlıkta bir boya sağlamaya yetecek.

    Tekne salmasız olduğu için, dediğin gibi bir metal kaplama çözüm olmayacak. Artık balıkçılar bile teknolojik malzemeyi keşfetmiş, çekekte gördüğüm bir teknenin salması boydan boya 8-10 mm epoksi fiber kaplıydı!
    Ruhan DÖNMEZ
    1964
    İzmir
    A(+)

  9. #39
    Yönetim Üyesi orca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Bulunduğu yer
    izmir
    Mesajlar
    1.314

    Standart

    hocam,

    karinayi gormeden konusmamak lazim elbette.
    bizim polyester emektara kalibinda olmamasina ragmen salma yaptirmistik, salmanin altina da bahsettigim uygulamayi yaptik. niyeyse sizin teknenin karinasinda da salma bulundugunu varsaydim.

    su fotografta goruluyor:



    salmanin en altindaki 4 cmlik kisim komple agactir. 15 senede bir degistirdigimizi soylersem verimliligi konusunda, polyesterle uyumu konusunda bir fikir verebilir sanirim. ancak ahsabi polyester kaplamak konsunda hakilsiniz ben de kesinlikle tavsiye etmem bunu.

    epoksi bahsettiginiz fiyatlardaysa hic dusunmeye gerek yok. astar da cekmek sartiyla vurun gitsin.
    T. Onur OVALI
    1973 / IZMIR
    A(+)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •