Sayfa 6 Toplam 9 Sayfadan BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu
Toplam 87 adet sonuctan sayfa basi 51 ile 60 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Kendi Teknemizi Yapalım

  1. #51
    Administrator Yakup ERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Bulunduğu yer
    Sinop
    Mesajlar
    3.609

    Standart Adım Adım Bir Optimist Doğuyor (Semih Bingöl'den)

    Aşağıdaki bölüm, konunun asıl kaynağı olan
    http://www.ee.hacettepe.edu.tr/~semih/indext.htm
    den alınmıştır.

    1. Adım: Panelleri kesme ve dikme

    Kontrplağı ve ahşabı aldıktan sonra temiz ve yeterli büyüklükte bir yer ayarlayın. Benim kapalı bir alanım olmadığından bahçe tek çözümdü. Açıkta çalışırsanız işiniz toz ve sinek/böcek türü yaratıkların istilasına uğruyor. Özellikle boya aşamasında bunun ne kadar can sıkıcı olduğunu tahmin edebilirsiniz. En kötü tarafı bu değil aslında. Yaz güneşi çalışmak için bana günde sadece birkaç saat bıraktı. Epoksi ultraviyole ışınlarına duyarlı olduğundan (detayları ilerde anlatılıyor), günün büyük bölümünde tekneyi örtülü tutmak zorunda kaldım. Gerçi zaten o sıcakta pek birşey yapmak da mümkün değildi ya. Devam etmeden önce kontrplak ve ahşap konusundaki görüşlerime göz atabilirsiniz.
    Bu plan sayfası D4'ün alt ve yan panel planlarını gösteriyor. Kötü kesimden dolayı ziyan olan kontrplak miktarını azaltmak için, planları plaka üzerine geçirmeden önce biraz düşünmekte yarar var. Bazı planlarda tasarımcı bu işi sizin için yapmış olabiliyor. Ama verilen kesim planları ne yazık ki standart boy plakalar için ve benim durumumda olduğu gibi farkıi boyutta plakalarınız varsa pek bir işe yaramıyor.

    Planları kontrplak plaka üzerine çizerek işe başlıyorsunuz. Bu aşamada çok dikkatli olup hata yapmamak gerekiyor (rahatsız bir konumda çalışmaktan dolayı pek mutlu görünmüyorum bu resimde). Düz çizgileri çizmek kolay. Kavisli çizgiler için ince uzun bir çıtaya kavis vererek cetvel gibi kullanmak en iyi yol. Uzun kavislerde birisinin yardımcı olmasında yarar var. Neyse ki sancak ve iskele panelleri simetrik ve bu, işi biraz kolaylaştırıyor. Sonraki adım panelleri kesmek.
    Panelleri kesmek için dekupaj testeresi kullandım. Genelde, kavisler çok sert değilse bu iş için daire testere tercih ediliyor. Benim daire testerem yok, ve dekupajla da hiç sıkıntım olmadı. Öte yandan eğer kontrplağınız çok kalınsa, ya da kalın ahşap parçalar kesecekseniz daire testere gerekli olabilir.
    Perdelerden biri kesilmiş vaziyette. Kontrplak kesme işleminde metal için yapılmış testere ağızları ahşap için yapılmış testere ağızlarından daha iyi sonuç verdi. Ahşap ağızlarında birim uzunlukta daha az diş olduğundan ince kontrplağın kenarlarını zedeleyebiliyor.
    Panelleri kestikten sonraki adım gövdeyi bir araya toplayıp dikmek. Ne yazık ki bu aşamada fotoğraf çekebilecek biri etrafta yoktu. Bu resim ve bundan sonrakinde dikilmiş gövdeyi geçici olarak oraya konmuş oturak destekleriyle görmektesiniz. Bunlar henüz yapıştırılmadı ama yan panellerin baskısıyla sıkıştıklarından dik duruyorlar. Ayna ve baş ayna da yan ve alt panellerle birlikte dikildi. Dikme işlemi Devlin'in kitabında anlatılan tarzda yapıldı.
    Alt panelleri üst üste koyup orta çizgiyi dikerek ise başlıyorsunuz. Sonra bunları kitap gibi açıp yan panelleri bunların diğer kenarına dikiyorsunuz. Aynalar da bu aşamada dikiliyor. Açıklığın, yani yanyana iki panelin birbiriyle yaptigi açının doğru olup olmadığını görmek için resimdeki gibi daha önceden kesilmiş perde ya da oturak desteklerini kullanabilirsiniz. Yapıştırmaya başlamadan önce teknenin gönyeli olup olmadığını ayna kenarlarından diyagonal ölçümler alarak kontrol etmeniz şart.
    Dikişlerin yakın görünümü. Bildiğiniz bakır tel kullandım. Dikişlerin çok sıkı olması gerekmiyor. Bağlantılanan kenar boyunca 1cm, hatta daha büyük boşluklar zararlı değil çünkü buralar epoksi macunla doldurulacak. Dikişler arası mesafe de çok kritik değil. Ben gövdenin kontrplağın kavisinden dolayı çok yüke maruz kalan bölümlerinde her 5cm'de bir, yükün az olduğu bölümlerde ise her 15cm'de bir dikiş attım.
    Yapıştırma zamanı. Yapıştırmaya geçmeden önce iki şeyden emin olmanız gerek. Birincisi, teknenin biçiminin bu işlem sırasında bozulmayacak biçimde sabitlenmesi. Ben 2cm'lik suntadan gerçek boyutlarında birkaç perde kesip bunları kemere yönünde vidaladım. Resimleri ilerde mevcut. İkincisi ise dikişlerden kurtulmak. Küçük bir teknede dikişler arasını minik epoksi macun parçalarıyla yapıştırıp bunlar donunca dikişleri çekebilirsiniz. Burada bu küçük macun parçaları görülmekte.
    Bu macunlar kaynak yaparken parçaları bir arada tutmak için yapılan nokta kaynağı vazifesini yapıyor. Burada kıç aynadaki macunları donduktan ve dikişler söküldükten sonra görmektesiniz. Şimdi bütün bu kenarları, nokta macunların üzerleri de dahil macunla dolduracağız. Bazıları (sonradan zımparalamak kaydıyla) dikişlerin yerinde bırakılabileceği görüşünde. Genelde, metal dikiş kullanıyorsaniz çekmenizde yarar var. Ama örneğin naylon kablo bağları kullandıysanız bunlar yerinde bırakılıp macunlama üstlerinden yapılabilir.

    2. Adım: Yapıştırma ve kaplama

    Epoksi diye bir malzeme olmasaydı dik ve yapıştır tekniğiyle yapılacak bir teknenin sağlamlığı çok kuşkulu olurdu. Dik ve yapıştır ile yapılan bir teknede epoksi hem yapıştırıcı, hem yalıtıcı madde görevi yapmakta, hem de macunun esasını oluşturmakta. Sınırlarını bilip aşmazsanız mucizeler yaratabiliyor. Bu maddeyi tanımıyorsanız epoksi bölümünü okuyabilirsiniz.
    Kenarlar içerden epoksi macunla doldurulmuş ve üzerlerine fiber teyp konmuş vaziyette. Suntadan perde ya da oturak desteği boyutlarına göre kesilip enlemesine vidalanan geçici ayraçlara dikkat edin. Bunlar teknenin şeklini korumasını sağlıyor. Bunlar nokta macun uygulamasından önce vidalandı. Ayraçların perde ya da oturak destekleri gibi aşağıya kadar uzanmamasının sebebi kenarları kesintisiz olarak macunlayıp teyp uygulamada kolaylık sağlaması.
    Aynı aşamadan bir başka görüntü. Fiber teyp henüz ıslatılmadığından yer yer opak görünmekte. Tamamen ıslatılınca saydamlaşacak. Büyük teknelerde en darı en alta gelecek biçimde, gittikçe artan enlerde birkaç kat teyp uygulamak gerekli. Ben iki kat uyguladım ama kanımca D4 için tek kat da yeterli. Teybi hazır satın alabileceğiniz gibi elyaftan kendiniz de kesebilirsiniz. Ben alt tabaka için 5cm eninde teybi elyaftan kestim, üst tabakaya ise 75mm eninde hazır teyp uyguladım.
    Epoksi donmuş vaziyette. Dikkat ederseniz fiber teyp artık saydam ve bunun altından beyaz renkli macun görünüyor. Macunun rengi de dolgu maddesinin özelliği. Benim dolgu olarak kullandığım West System Microfibers beyaz bir toz ve kalınlaştırılan epoksinin beyaz renk almasına yol açıyor. Tekne tamamen verniklenecekse, macuna ahşap rengi verebilmek için çok ince ahşap talaşı gibi birşey olan "wood flour" ya da benzeri bir dolgu kullanmanız gerek.
    Teknenin bu aşamada balkondan kuşbakışı görünüşü. Geçici ayraçlar görüldüğü gibi sökülmüş vaziyette. D4 için bunları bu aşamada sökmek problem çıkartmıyor ama daha büyük teknelerde bunları bu aşamada sökmek tavsiye edilmiyor. Belki bir yerlerden 2 beygirlik bir motor bulurum diye kıç aynayı 3 tane 6mm parçayı lamine ederek 2cm kalınlıkta yaptım.
    Birinden yardım isteyerek ters çevirme zamanı. Henüz çok ağır değil ama benim boyutlarımda biri için büyük. Macunun aralıklardan dışarı akmaması için, kenarları içerden macunlamadan önce dışardan kenar boyunca paket bandı geçmiştim. Donmuş epoksi zor zımparalanan bir malzeme. Bantlama işlemi güzel dış kenarlar elde etmekte epey yardımcı oldu ama yine de dış kenarlarda boşluklar vardı tabii.
    Dış kenarlar önce hafifçe zımparalanıp boşluklar macunla dolduruldu ve dıştan da bir kat fiber teyp uygulandı. Bu ve önceki resim dıştan teyp uygulandıktan ve epoksi donduktan sonraki durumu göstermekte. Bu resimde, yine bu aşamada salmanın geçeceği bölümün de kesildiği görülmekte.
    Dik ve yapıştır yöntemiyle tekne yaparken en sık yaptığınız iş zımpara. Donmuş epoksinin üzerine yeni bir kat uygulayacağınız zaman zımparalamak zorundasınız. Bunun sebebi yeni katın donmuş epoksi ile kimyasal bağ yapamayıp sadece mekanik olarak tutunabilmesi. Kontrplak yüzeylerini zımparalamak ise epoksinin daha iyi nüfuz etmesini sağlıyor. Ayrıca, üretim esnasında bu yüzeyler yağlanmış olabileceğinden epoksi ile yalıtmadan önce zımparalamak iyi bir fikir.
    Tekne dış zırh için, yani elyaf kaplama için hazır. Elyaf uygulamasında kuru yöntem ve ıslak yöntem olarak anılan iki yöntem var. Kuru yöntem daha kolay. Kırışık kalmayacak biçimde elyafı yüzeye yayarak başlıyorsunuz. Daha sonra elyafın üzerine kalınlaştırılmamış epoksiyı elyaf saydam hale gelene kadar yediriyorsunuz. Bunun yapmanın en kolay yolu elyafın ortalarına doğru bir mıktar epoksi döküp İngilizcede squegee denilen kenarı düzgün yarı sert bir plastikle yaymak. Bu işlem esnasında elyafla kontrplak arasında hava kabarcığı kalmamasına dikkat etmek gerek.
    Bu resim uygulama anını gösteriyor. Orijinali parlak beyaz olan elyafın orta bölümünün o bölgeye yedirilen epoksi yüzünden nasıl saydamlaştığına dikkat edin. Resimden de görüleceği gibi, elyafın eni bütün gövdeyi kaplamaya yetmemekte. Yani birkaç parça kullanmamız gerek. Bu kötü birşey değil. Birincisi, işi küçük parçalara bölerek daha kolay üstesinden gelinebilir hale getiriyor. İkincisi, parçaları örtüştürerek kaplamanız gerekli. Eğer bu örtüşmeyi panel kenarlarına denk getirirseniz oralarda zırhınız iki kat kalın oluyor.
    Konu Yakup ERDEM tarafından (28-09-2007 Saat 09:39 PM ) değiştirilmiştir.
    Yakup ERDEM
    Samsun/1965

  2. #52
    Administrator Yakup ERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Bulunduğu yer
    Sinop
    Mesajlar
    3.609

    Standart Devamı

    Daha detaylı bilgiyi fiber elyaf ve teyp bölümünde bulabilirsiniz. Teknenin dışı elyaf parçalarıyla tamamen kaplandıktan sonra elyafın dokusunu doldurup pürüzsüz bir yüzey elde etmek için en az iki kat kalınlaştırılmamış epoksi uygulamanız gerekli. Arada zımpara yapmamak için en iyisi bu katları bir önceki tam kurumadan uygulamak. Resimde teknenin bu işlem tamamlandıktan sonraki hali görülmekte. Dikkat ederseniz yüzey verniklenmiş gibi ve elyaf tamamen saydam. Baş aynadaki mat bölge benim hatamdan. O bölgeden zımpara yapmaya başlamıştım ki resmi çekmeyi unuttuğumu farkettim..

    Tekne boyanacağından ya da vernikleneceğinden dolayı (detayları ilerde) boyanın tutunabilmesi için yüzeyi tekrar zımparalamanız gerekli. Zımpara bitince artık boya aşamasına kadar teknenin dışıyla işimiz kalmıyor. Şimdi tekneyi tekrar çevirip oturak, salma kasası gibi şeylerle uğraşabiliriz. Bunlar ufak tefek işler gibi görünmesine rağmen özellikle yelkenli bir teknede inanılmaz zaman alıyor.

    3. Adım: Ufak Tefekler

    Şimdiye kadar yaptıklarımız işin sadece ufak bir kısmıydı. Özellikle yelken versiyonunu yapıyorsanız teknenin içinde yapacak daha tonla iş var. Önemli işlerden biri oturak ve perdeleri yerleştirmek. Bunların hepsi 8mm kontrplaktan daha önce plana göre kesilmişti. Yerlerine konmaları kolay ama vakit alıyor. İçeriye yerleştirilecek herşey, özellikle de yerçekimi size yardım etmiyorsa, önce geçici olarak tutturulmakta. Sonra da kenarlarına epoksi macun uygulanıp kalıcı olarak yapıştırılmakta. Macunun üzerine fiber teyp kullanmak mümkün, hatta yapıştırılan parça yüke maruz kalacaksa gerekli. Burada karar sizin. Ben örneğin salma kasası bağlantılarına teyp koyarken oturaklara koymadım.
    Bu resim salma kasasının hazırlanışını göstermekte. Kasayı kapadıktan sonra içine ulaşmak imkansız olduğundan her tarafı epoksi ile çok dikkatlice yalıtıldı. İç yüzeyleri önce elyafla kaplanıp bunun üzerine üç kat epoksi ile sağlamlaştırıldı. Tekne kumsaldan denize açılacağından salmanın dibe vurması kesin gibi birşey, nitekim birçok kez de vurdu. Salma kasasının bu yüke dayanabilmesi için, kasa yerine oturtulup macunla yapıştırıldıktan sonra macunun üzerine hem içerden hem de dışardan iki kat teyp uygulandı.
    Bu resimde ise dümen görülüyor. Planda hem dümen palası hem de salma için pupaya doğru incelen 3/4 inç (19 mm) kalınlığında kontrplak öngörülmekte. Bu kalınlığı 6mm kontrplağı üç kat lamine ederek elde ettim. Uçak kanadı profilindeki biçimi ise 115mm taşlama aletine takılmış zımpara diski ile dikkatlice zımparalayarak sağladım. Taşlama aleti zımpara makinesiyle mümkün olmayan ağır zımpara işleri için son derece gerekli bir alet. Bu resimde ayrıca pompaları takılı vaziyette reçine ve sertleştirici bidonları da görülmekte.
    Oturak destekleri ve salma kasası yerleştirilmiş durumda (kenarlarında da beyaz macun açıkça görülüyor). Yumrular (küpeşte kenar çıtaları) kalınlaştırılmış epoksi ile yapıştırılıyor. Bulabildiğiniz bütün işkenceleri toplayın çünkü ahşabı iki boyutta birden kıvırmak, bu bir çıta bile olsa hiç koay değil. .
    Yumrular takılı, oturaklar hazırlanıyor. Ankara'da iki parça köpük bulamadım. Bir kompartmanı içini köpük doldurmadan tamamen kapatmak iyi bir fikir olmadığından oturaklara kapak yaparak her yeri ulaşılabilir kıldım. Bu durumda buralara su girmesi kaçınılmaz, nitekim giriyor da. Bunun için oturak desteklerine tahliye delikleri delindi. Bunlardan bir tanesi önceki resimde görünüyor.
    3cm x 6cm'lik iki parçayı birleştirerek 6cm x 6cm'lik direği elde ettim. Burada bu iki parça birbirine yapıştırılırken görülüyorlar. Tabii ki sonra uca doğru inceltilecek. Armayı plandakinden değişik yaptım. İlgileniyorsanız arma detaylarına bakabilirsiniz. Ayrıca henüz yerine konmamış başüstü plakasına ve ona delinmiş kare şeklindeki deliğe dikkat edin. Direk bu delikten geçecek. Bu aşamada, daha sonra ulaşılması mümkün olmayan bütün noktaların kalınlaştırılmamış epoksi ile yalıtılması gerekli.
    Başüstü ve ev yapımı ıskarmozlar dışında herşey tamam. Dümen palasının profiline dikkat edin. Salma da yerine takılı ve teknenin altından neredeyse yere kadar uzanıyor. Başüstünün yerleştirilmemesinin sebebi direk ıskaçasının henüz yapılmamış olması. Teknenin altı direğin ağırlığını destekleyecek kuvvette değil. Kalınlaştırılmış epoksi içine gömülen birkaç parça kontrplak yükü dağıtarak ıskaça görevi görecek. Direk serbest, yani çarmıhsız olduğundan dibi denizde yerinden çıkmasın diye oraya ayrıca kutu biçiminde birşey de yaptım.
    Kutu teknenin altından başüstüne kadar uzanıyor ve iç boyutları direk kalınlığından birkaç mm daha büyük. Bu resimde kıç oturağın üzerinde görülen ağırlıklar epoksi donana kadar onu sabitlemek için. Artık açık, yani ulaşılabilir yüzeyleri epoksi ile yalıtmaya başlayabiliriz. Epoksi donunca zımparalayacağız ve tekne boyaya hazır olacak. İç yüzeyleri elyaf kaplamaya gerek yok.
    Bu ve bundan sonraki resmin tekne yapımıyla ilgisi yok. Projenin bu aşamasına geldiğimde tatilimin bir bölümünü tekne üzerinde çalışarak harcamıştım ve eğer yola çıkmazsam tatilin tamamının güme gideceği de belliydi (tekne yapanlar bu hissi gayet iyi bilir). Sadece boya işi kalmıştı ve bunu gittiğim yerde de yapabilirdim. Komşuların yardımıyla boyaya hazır tekneyi Land-Rover'ın üstüne paketledik (teşekkürler beyler)
    Tekne bağlanmış ve sarılmış durumda. Direk de seçilebilir. Gitme zamanı. Yanlışlıkla kontrplağa dek zımparalama ihtimaline karşı epoksi götürmek gerek. Ayrıca dolgu maddesi, zımpara aleti, taşlama aleti, çeşitli tip zımpara kağıtları, boya, vernik, fırça, yelken, ıskota halatları, vs. vs. Liste hiç bitmeyecek gibiydi ama neyse ki birşey unutmadım.
    Konu Yakup ERDEM tarafından (28-09-2007 Saat 09:40 PM ) değiştirilmiştir.
    Yakup ERDEM
    Samsun/1965

  3. #53
    Administrator Yakup ERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Bulunduğu yer
    Sinop
    Mesajlar
    3.609

    Standart Boyama

    4. Adım: Boyama
    Sonunda geldik. 700 km yolu içinde iki çocuk, tepesinde güm güm vuran bir tekne olan bir Seri III Land Rover'la yapmak pek kolay bir iş değil. Burası Gelibolu yarımadası.
    Teknenin önce içini sonra da dışını boyadım. Bu resimde Ece dışına ilk kat boyası atılmış teknenin önünde poz veriyor. Bir tekneyi açıkta boyamanız için başka hiçbir çarenizin kalmamış olması gerekir. Rüzgarın savurduğu toz topraktan sakınmak için özellikle sakin günleri beklemem gerekti. Sinek/böcek taifesi ve birkaç metre ilerdeki çamdan sürekli düşen iğneler daha da kötüydü. Bu yüzden, dışına 4 kat boya yapmama rağmen yine de istediğim gibi olmadı.
    Sanırım boyamak yerine ana sayfadaki Praamstra yapımı tekne gibi verniklesem daha güzel duracaktı. Ama Ankara'da ultraviyole ışını geçirmeyen vernik bulamadım. Bunun üzerine tekneyi beyaza boyamaya, ahşap kısımlarını da verniklemeye karar verdim. Sonuçta ortaya çıkanı resimde görmektesiniz. Direk, bumba, yeke ve çıtalar verniklendi, bunların dışında kalan herşey beyaza boyandı. Yelkenin rengi turuncu-kırmızı arası. Teknenin bitmiş halinin iki resmini daha koydum.
    Epoksi kaplamanın üzerine hangi tür boyanın kullanılması gerektiği devamlı tartışma konusu. Bazı boyaların uygun olmadığı ve sertleşmeyebileceği söyleniyor. Teknelerde profesyonellerin tercihi lineer poliüretan adı verilen bir boya türü . Bu 8-10 metrelik bir tekne olsaydı ne tür boya kullanacağıma ben de dikkat ederdim kuşkusuz. Ama bu boy bir tekne için en iyisi basit ve ucuz bir boya kullanmak. Boyadan beklediğimiz temel görev epoksiyi ultraviyoleden koruması ve biraz da sürtünme direnci olması. Ben alkid tabanlı sıradan bir son kat boyası kullandım. Boyarken dikkat etmeniz gereken şey az sayıda kalın kat sürmek yerine çok sayıda ince kat halinde boyamanız. Yeni katın alttaki kata iyi tutunabilmesi için katlar arasında 220 numara zımpara ile zımparalamayı unutmayın.
    Türk malı alkid boyalarda bir sorunla karşılaştım; özellikle kalın bir kat uygularsanız kurumaları için sonsuza kadar beklemek gerekiyor. Ben iki farklı ve meşhur marka boyada da bunu gözlemledim. Problemin boyadan mı yoksa tinerden mi kaynaklandığından pek emin değilim çünkü tinerler gitgide uçuculuktan uzaklaşıp yağ gibi birşey olmaya başladı. İlginç biçimde verniklerde bu sorunla karşılaşmadım, belki de tiner katılmadığındandır.
    Suya iniş... Tekneyi ailecek suya taşıyoruz. Kuzenimin elinde suya inişte "patlatmak" üzere getirdiği bira var, ne de olsa geleneklere uymak lazım. Şampanya bir dahaki projeye saklanıyor.
    Yakup ERDEM
    Samsun/1965

  4. #54
    Administrator Yakup ERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Bulunduğu yer
    Sinop
    Mesajlar
    3.609

    Standart Amatör Tekne Yapacakların Dikkatine

    Yazı: Av. Savaş Kayan
    http://www.endtas.com dan alınmıştır.

    amatör tekne yapımı üzerine

    Eminim ki,bu yazıyı okuyanların çok önemli bir kısmı amatör tekne yapımcılığına heves etmiştir. Amatör tekne yapımı aslında sıradan hevesle başlanacak umulduğu kadar da kolay sonuç alınacak bir hedef değildir.

    sekiz şeye ihtiyacınız olacak:
    1-bilgiye,
    2-tekneyi bitirebilecek kadar sabıra
    3-zamana
    4-iyi bir plana
    5-tekneyi yapabileceğiniz mekana
    6-gerekli alet ve edevata
    7-el becerisine,
    8-ekonomi bilgisine
    9-bol miktarda paraya
    10-bütün bunlara katlanacak bir aileye.

    Ayrıntıları yukarıda linki verilem siteden okuyabilirsiniz.
    Yakup ERDEM
    Samsun/1965

  5. #55
    Yönetim Üyesi Mehmet Pekmezci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesajlar
    6.333

    Standart

    Hocam Taylan bile balıkta. İkimiz kaldık evde.

    Şaka bir yana çok güzel oldu bu başlıkta. Özellikle son sekiz madde bayağı hoş oldu
    29.02.1972
    İZMİR

  6. #56
    Administrator Yakup ERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Bulunduğu yer
    Sinop
    Mesajlar
    3.609

    Standart

    Mehmet yarın inşallah çinolar ve zarganalarla buluşacağım.
    Ben dersteyim, ders arası verdikçe yazdım bir şeyler. Hepimizin az yada çok tekneyle alakası var. Genelde küçük tekneler ve botlardan kaçınılıyor.
    Benim evimin önü deniz, havasını bulunca pet şişeyle bile açılıp balık avlarım.
    Şartları zorlamadıktan sonra, yani sadece uygun havada gittikten sonra ben şamyelle bile palamut çaparisi atılabileceğine inananlardanım. Benim esas avclağım kıyıdan sadece 50 -100 metre açıkta. Dibinde ivirya (karadeniz eriştesi) olduğu için kıyıdan dip oltası attığımda oltayı gerdirirken ot oltayı tıkıyor. Ama yazın yüzerek gidip oltayı balığın tepesine (sadece 6 metre derinlik var) indirdiğimde, ısparozun hasını alabiliyorum.

    Yani ufak teknelerden kanolardan korkmayalım, tekrar ediyorum, sadece şartlar uygun olduğunda ve teknenin boyutuna uygun mesafede avlanalım, aşırı cengaverliğin sonu hep hüsran olur, bunu unutmasak yeter.

    Alıntı Mehmet PEKMEZCİ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam Taylan bile balıkta. İkimiz kaldık evde.

    Şaka bir yana çok güzel oldu bu başlıkta. Özellikle son sekiz madde bayağı hoş oldu
    Yakup ERDEM
    Samsun/1965

  7. #57
    Kuzu Çobanı N@mık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Bulunduğu yer
    Amisos
    Mesajlar
    1.539

    Standart

    Sayın baliktayiz.com yönetimi. Talep ettiğiniz 5,30 mt su kontraplağı ve su bazlı poliüratan boyalı tekne teklifimiz aşağıda ilginizse sululmuştur.

    Fiyat 1,000 YTL

    Ebatlar 5,30* 1,70* 0,75 mt

    Minumun sipariş miktarı 20 ad.

    Garanti süresi teknenin karada kalma müddetiyle eş orantılıdır.

    Ödeme siparişte nakden ( garanti süresi sebebiyle, hayat sigortasız müşterilerimize vade yapılmamaktadır.)

    Batar Şirketler Gurubu


    Konu N@mık tarafından (29-09-2007 Saat 04:50 PM ) değiştirilmiştir.
    N@mık 1970 Antalya

  8. #58
    Administrator Yakup ERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Bulunduğu yer
    Sinop
    Mesajlar
    3.609

    Standart Bir Hamsi Doğuyor I.

    1- Planlama

    Üst Görünüm


    Yandan Görünüm


    Önden Görünüm


    Kaplanmış Perspektif Görüntü
    Konu Yakup ERDEM tarafından (29-10-2007 Saat 04:12 PM ) değiştirilmiştir.
    Yakup ERDEM
    Samsun/1965

  9. #59
    Musa KARAOĞLAN
    Guest

    Standart

    Yakup abi,ellerine sağlık,ne güzel bir çizim böyle.
    Optimist tipinden daha güzel geldi bana.İnşallah bitincede resimlerini paylaşırsın.

  10. #60
    Yönetim Üyesi AKIN74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Bulunduğu yer
    Karşıyaka / İzmir
    Mesajlar
    3.185

    Standart

    Emeğine sağlık Yakup Abi, çizimler bir harika...

    Kendisini ne zaman denizde görürüz Abi...
    AKIN ***11.02.1974
    KARŞIYAKA ***İZMİR
    AB Rh +

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •